måndag 23 oktober 2017

What's up???

Om nån undrar så har jag plötsligt fått massor att göra på jobbet. Inte FÖR mycket, det är inte som att jag går under och stressar ihjäl av allt jag har att göra, men det finns ingen tid för att lägga pussel längre och det är väldigt nice. Jag har aldrig haft ett jobb på det här sättet förut, där jag har faktiskt uppgifter att tag i som jag måste planera själv, och när jag tittar på klockan och ser att det är tre timmar kvar av arbetsdagen tänker jag inte "hur fan ska jag orka det?" utan "perfekt, då hinner jag nog göra de här grejerna innan det är dags att gå hem".

Det är nice. Jag trivs och jag inte bara gillar mina arbetsuppgifter, jag känner att det är saker jag vet hur jag ska göra och är kompetent för. Det är också en ganska ny känsla om jag ska vara ärlig! Eller, jag kände mig kompetent på museet, men lol, där fick man ingen uppskattning för att man var duktig, knappt för att man var där. :P

Idag är jag dock hemma med huvudvärk, vilket ger mig tid att blogga. Kristus i kakan vad jag har lite tid över i allmänhet nu. Jag kommer ju hem sent och hinner knappt göra något på kvällarna, och även helger där jag inte har något planerat (som den här), känns det som att all tid rinner iväg utan att jag hinner göra basic grejer som att blogga eller uppdatera goodreads eller shapelink eller vad som helst.

Förhoppningsvis blir det dock bättre snart, FÖR JAG HAR KÖPT EN NY LÄGENHET. Det kommer ta mig en timme närmare Norrtälje, vilket ger mig TVÅ TIMMAR mindre restid varje dag, vilket är TIO TIMMAR i veckan. Det är fan bananas? Kommer troligtvis offra en av timmarna på sömn, men det känns ganska nice också :P

Lägenheten är 59,5 kvm stor, vilket alltså är enormt mycket större än mina nuvarande 25 kvm. Jag kan knappt fatta hur stort det är alltså, jag kommer antagligen gå vilse där. Jag kommer ha ett SOVRUM. Marsvinen kan stå i vardagsrummet och skrika hur mycket de vill på nätterna, jag kommer kunna sova ändå. Och ett KÖK. MED ARBETSYTOR. Hur amazing är inte det?? 

Actual footage of me i min nya lägenhet

Nackdelen med en flytt (som kommer ske inom den närmaste månaden, vi ska justera tillträdesdatum beroende på hur snabbt jag och köparen godkänns av våra respektive föreningar) är ju att det tar tid, och som jag redan nämnt har jag extremt lite av den varan redan nu. Det ska packas ner lägenhet, åkas till Ikea (alla mina möbler är anpassade för en pytteliten etta och så tänker jag inte ha det längre), renoveras badrum (den nya lägenheten saknas badkar och det är oacceptabelt), tapetseras nya lägenheten ... Ja, det kommer ta sin lilla tid det här.

Men fucking värt det i slutändan. Så jävla taggad på mina stora lägenhet, med sin gigantiska balkong (14 kvm!!), och att slippa pendla två timmar enkel väg varje dag ... så jävla taggad.

True story.

Inga kommentarer: