onsdag 24 maj 2017

Review: Ordbrodösen

Ordbrodösen Ordbrodösen by Anna Arvidsson
My rating: 4 of 5 stars

Första boken i år (tror jag) som jag läste ut på en dag och inte kunde lägga ifrån mig. Anna Arvidsson har lyckats hitta på en magisk kraft som man inte sett tusen gånger innan, som inte känns särskilt krystad, och som skapar en väldigt intressant värld omkring sig.

Dessutom har den många och intressanta karaktärer som har intressanta relationer med varandra, även om vissa av dem kanske är lite klyschiga. Jag gillar att handlingen är lite all over the place (geografiskt), och att den använder sociala medier, fast hela "ingen kontakt med omvärlden"-grejen kändes mest som ett sätt att inte ge huvudpersonen några vänner eller någon direkt bakgrund.

Men boken är jättebra och jag vill gärna läsa mer om de här karaktärerna. Det finns definitivt mer att utforska i världen!

View all my reviews

Inga kommentarer: