tisdag 13 december 2016

Review: Vattnet drar

Vattnet drar

My rating: 3 of 5 stars

Oimponerad är min ett ordssammanfattning av den här boken. Det fanns saker jag gillade, som settingen, den var väldigt bra. Den subtila magin var rätt nice också, även om den mot slutet var FÖR subtil, tills den nästan blev oklar. Jag vet inte riktigt vad som hände där på slutet.

Det tråkiga är att mitt största problem med den är - tror jag - att det låter som att den är skriven av en snubben, även om den inte är det. De kvinnliga karaktärerna känns lite som karikatyrer, och sättet de beskrivs på känns bara ... off, typ. Om det var en manliga författare hade jag bara LOOOOOL typiskt men eller hur!?!? Men nu vet jag inte. Det kanske bara är så som fiktion skrivs numera, den där "gritty" mörka realismen som innebär att alla är ett svin och som vi alla vet finns det bara ett sätt att vara ett svin mot kvinnor på.

Jag kanske läser uppföljarna om jag springer på dem, men jag kommer inte leta.


True story.

Inga kommentarer: