måndag 5 december 2016

November i bilder

Nu gick det visste ganska långt mellan blogginläggen, OOPS, men så kan det vara ibland. För den som desperat undrar vad jag haft för mig i november får ni här en liten tillbakablick:


Det snöade! Inte särskilt mycket, men oväntat tidigt ändå.


Åkte till Umeå den bästa staden i världen och där började det i stort sett att snöa i samma sekund som jag klev av planet. Umeå vet hur man vinner över mig.


Vi vintershoppade och jag köpte en ny halsduk och en Yoda-mössa!


Skrev massa NaNo hela månaden. Slutade på 101,022 ord sista dagen, så var rätt nöjd!


Min NaNo Swap Partner levererade. Chokladgrejerna var så jääävla goda.


Det snöade på museet och såg väldigt mycket ut som på Hogwarts.


Köpte också en ny vinterjacka!! Har uppdaterat hela min vintergarderob men det behövdes fan. Både jacka och halsduk var över tio år gamla och rätt slitna, såattehh ...


Museets byggnad firade hundra år!


...så då var det såklart fest (ja, jag hade partyhatt hela helgen).


Bofur var söt.


Planerade konvent och åkte på ett besök till Sollentuna!


Var på En spark i röven i Bäsna och det var nice, förutom den där gången Hanna sulade 200 g spenat på mig och knockade mig av min stol ner på golvet, och sedan blev jag kvar där pga kökskris.


Fyllde min nya take away-mugg (i fina NaNo-färger) med varmt te, laddade ned lite De Dödas Röster och gick på en två timmar lång pokéwalk. Det var nice som fan, 10/10, speciellt som det var Thanksgiving event och jag lyckades få ihop 66,000 EXP på hela dagen.


Tog en selfie med Christer Fluglasagne, eller "Rymd-Chrille" som vi kallar honom.


Köpte en superfin ljusstake (på ICA!) och firade första advent.


Guidade lite och la märke till att museets kupol fortfarande festar efter 100 års-jubileet. "Hur fick ni upp dem dit?" frågade en besökare. "De flög dit av sig själva", sa jag. "Problemet är snarare att få ner dem". Fast om nån bara ger mig ett luftgevär så ska jag nog fixa det ...


Konceptet varm dryck + pokéwalk var så nice att jag och Zackrid var tvungna att ge det ett försök också, fast den här gången i Gamla stan. Det var lika nice när man hade sällskap, så 10/10 till det!

Och det var november! En fin månad, när allt kommer omkring.

True story.

2 kommentarer:

hannnnaaa sa...

Bilden på dig och spenaten är min estetik!

Ell sa...

Hanna: Den berättar verkligen en liten historia + perfekt komposition. Vill lägga en fibonaccispiral över den.