fredag 30 december 2016

2016

Kunde inte bestämma mig om jag skulle sno årets årslista från Chriss eller Hanna, så har helt enkelt mashat up deras listor (som redan var väldigt lika). Sån är jag! Hey ho, let's go.

Årets musik: 

Jag var ungefär lika kreativ som resten av universum och började lyssna på Hamilton. Annars har det mest varit någon låt här och där som jag gillat, inte riktigt någon ny artist.

Bildkälla: http://www.tumblr.com

Årets bästa film:

Ghostbusters, vilket också är årets mest underskattade film eftersom alla utom jag och mina vänner tyckte den var lame. Jag såg den fan fem gånger på bio, så vilken film kan jag annars svara?

Årets bästa bok: 

Chriss bok, såklart!! Annars Into Thin Air. Den spawnade en rimlig obsession.

Årets bästa tv-serie: 

Har jag ens kollat på TV-serier i år? Måste verkligen börja anteckna sånt för jag minns fan ingenting. Aja såg just klart Wynonna Earp som kanske är lite töntig men loved it ändå.

Årets snyggaste:

Får jag säga mig själv? Nähä, nej, okej ... Ska vara okreativ och svara Kate McKinnon:

Bildkälla: http://www.thefuzzyslug.com/blog/2016/7/dyi-tutorial-jillian-holtzmanns-screw-u-necklace-from-ghostbusters
Årets viktigaste händelse: 

Eeeeehhhhhhhhh att Chriss bok släpptes I guess???? Eller att vi fick biljetter till Cursed Child, hah! Det var stort. Och Pokémon Go, såklart. MultiCon var också rätt stort även om det händer varje år.

Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?

Gick på releasefest? Gick ut med mina kollegor? Började dejta ett ex? Sprang ett halvmaraton!

Har du några nyårslöften?

Typ jättemånga, blir ett helt eget inlägg om dem. Mitt minst seriösa är att få Martin att börja dricka kaffe.

Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?

Ja, Chriss blev mamma till en fantastiskt fin liten bok.

Bildkälla: http://christinel.nu/
Vilka länder besökte du?

Sverige och Sverige och Sverige. Ändå flög jag mer 2016 än vad jag någonsin gjort innan typ. Rimligt.

Vad var din största karriärsmässiga framgång?

HAHAHAHAHAHAHAAHAHAHAHAHAHAAAHAHAHAHA ingen. Är jag ju fortfarande timanställd som knappt tjänar tillräckligt för att gå runt varje månad, såattehh, där är nog min enda framgång att jag blivit bra vän med mina kollegor.

Och din största framgång privat?

Antar att det var att min berättelse fick vara med i Creepypodden och att tusentals personer lyssnade på den (och googlade på den efteråt, hehe). Och att jag klarade halvmaran!

Vad spenderade du mest pengar på?

Skit. Biobiljetter skulle jag gissa.

Bästa köpet?

ÅH, min nya Blackberry såklart!! Älskar den. Funderar på att köpa fler asbilligt och ha som backup när den dör, lol.


Gjorde någonting dig riktigt glad?

Får jag vara töntig och säga Martin, eller? Typ det enda riktigt positiva i år. Åtminstone andra halvan av året.

Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?

Trots det var jag ändå gladare för jag var mindre stressad än innan. Har varit jävligt skönt att inte behöva bry sig om massa skolskit.

Vad önskar du att du gjort mer?

Sökt fler jobb, lol.

Vad gjorde du på din födelsedag 2016?

Jobbade, hahhaha. Vem har ett liv?

Hur skulle du beskriva din stil år 2016? 

Sunkig.
Average sunk-outfit
Är det något du saknade år 2016 som du vill ha år 2017?

Pengar, trots att jag jobbar jämt (åtminstone helger) har jag fan aldrig pengar. Och lediga helger, faktiskt. Hela samhället bygger ju på att man jobbar vardagar och är ledig helger, så trots att det inte borde spela någon roll blir det jobbigt att alltid jobba helg.

Den maträtt du åt oftast 2016?

Säger som Chriss: nudlar. Och falafel. Falafelstället känner ju igen mig nu så behöver inte ens säga vad jag vill ha. Dessutom har jag ätit alldeles för mycket pasta så nu kräks jag snart på pasta.

Högsta önskan just nu?

Att jag får jobbet som jag ska intervjuas för nästa vecka!

Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?

Hade väl inte varit fel om jag haft lite mer pengar, kanske. 

Vad fick dig att må bra?

Marsvinen, fortfarande. Och att springa!

De bästa små djuren.
Vem saknade du?

Martin :(

Vad är du mest stolt över?

Halvmaran, utan tvekan. Nästa år blir det helmaran, för fan.

True story.

Inga kommentarer: