måndag 19 september 2016

Viskningar på Cosmonova

Omggg, gissa vems creepypasta som ni kan höra i senaste avsnittet av Creepypodden? Min! "Vi är här nu" har fått ett nytt namn i podden, men det är samma fina berättelse som jag skrivit. Och vem har läst upp den? SARA BERGMARK ELFGREN. Så himla coolt! Hon gör ett jättebra jobb tycker jag, jag blev själv nästan imponerad över hur bra den blev när jag lyssnade.

Åh, och för de som hittat hit och undrar vad man ska googla ... alltså jag är jätteledsen men det var bara något jag la in för att få det att låta coolt, det finns inget. :P Men folk som har googlat (på vad vet jag inte) har bland annat hittat artiklar om meteoriter som finns på museet, make of that what you will.

Och för de som ifrågasätter om huruvida jag jobbar på museet, klart jag gör!!! Eller har iaf jobbat, fick imorse veta att jag inte får fast tjänst så vi får se hur länge jag blir kvar, men jag HAR jobbat på museet i flera år och på Cosmonova i typ ett år.

Men eh, den dåliga nyheten till trots ska jag försöka vara glad idag för att Sara Bergmark Elfgren läser ens berättelse är ju inte fy skam direkt!

True story.

P.S. Vill ni läsa mer läskiga berättelser av mig? Jag har faktiskt skrivit en om pokémon go: There's a grey gym near where I live.

22 kommentarer:

hannaaaa sa...

Men BAJS på att du inte fick fast, i det långa loppet är det deras förlust! MEN yay yayayayayayayyaaaaay för att den berättelse var med i Creepypodden, ska lyssna tillsammans med Sampo sen och vara stolt över dig!

Chriss sa...

Sååååååå himla häftigt! :D Ska också lyssna senare ikväll, kanske till och med vågar mig på precis innan jag ska sova ...

Det suuuuuger verkligen att du inte får fast tjänst! :(

Jonna sa...

Hej!
Lyssnade imorse på creepypodden och kände en direkt dragning till just din berättelse och skulle gärna vilja veta mer om "viskningarna" men har letat som en galning 😩😩😩

Unknown sa...

(Tangelian = daStraycat @ Twitter)

Måste erkänna att jag också googlade en hel del (fast inte hittade något) efter att jag hört din historia. 😉 Men du behöver absolut inte "stå till svars" för något – det är en jättebra historia, oavsett om den är sann eller inte, och den är väldigt bra strukturerad och skriven. Helt suveränt också att Sara B Elfgren läste den – precis rätt person för uppdraget! 😊

Historien verkar dock ha haft lite motsatt effekt på mig, jag blev faktiskt sugen på att besöka Cosmonova igen. Trots att jag är uppvuxen VÄLDIGT långt från Stockholm har jag faktiskt varit på Cosmonova många gånger i min ungdom, och det har alltid varit väldigt positiva upplevelser. Besökte en IMAX-biograf i USA en gång, men var inte alls lika imponerad...

Hursomhelst – du ska ha ett stort tack för att du delade den här berättelsen med Creepypodden (och på bloggen)! Jag ser fram emot att få läsa fler historier från dig i framtiden – förhoppningsvis en hel bok! 😊

Ha det gott!

/Tangelian/daStaycat/Anna

Anonym sa...

JAAAA! Fler!!

Ell sa...

Hanna & Chriss: Jaaa, det är sämst! :( Hoppas ni gillade när ni lyssnade iaf! :D

Jonna: Haha åhh, hoppas du inte är alldeles för besviken på att det inte finns någonting mer om dem. Kanske måste jag skriva en uppföljare. ;)

tangelian: Tack för dina fina kommentarer! :D Verkligen vad jag behövde efter den tråkiga jobbnyheten. Jag har faktiskt ett manus ute hos förlagen så vi kan ju hoppas du får läsa en hel bok om mig i framtiden! Annars rekommenderar jag helt klart ett besök på Cosmonova någon gång, det är faktiskt riktigt häftigt ;)

Anon: :D

Martin sa...

Kom hit via Creepypodden och gillade berättelsen. Tyckte berättelsen hade dragningar av Trisolaris systemet i Liu Cixin böcker "The Three Body Problem" och "Dark Forest" Vilket i sammanhanget är mycket positivt!

Lycka till med fortsatta skrivandet!

Mvh Martin

Ell sa...

Martin: Vad roligt att du gillade den! Tack så jättemycket för dina fina ord ^^

Unknown sa...

Vad är det för brandfarlig sprit där under? Fatta noll och google har inte hjälpt

Ell sa...

Texas: Det är en referens till museets spritsamling som finns förvarad under byggnaden någonstans (jag har tyvärr aldrig fått besöka den ...). Du kan läsa lite om den här: http://www.naturvetarna.se/Om-oss/Tidningen-Naturvetare/Artikelarkiv/Nr-3-2012/I-museets-dolda-vrar/ Men den gör iaf att brandlarm på museet är något som tas på extremt stort allvar.

Anonym sa...

Riktigt spännande, förstog dock aldrig om det var sant eller en påhittad historia? :)

Ell sa...

Anon: Den är påhittad! Eller det mesta i den är sant som handlar om att jobba på museet, men allt som har med viskningarna att göra är påhittat. :P

Anonym sa...

Viskningar hmm...ni ska bara veta vad som har hänt på marken där Cosmonova befinner sig på nu..till och med spökena hade blivit rädda...

/someone who knows

Ell sa...

Anon: OMGGG, nu vill jag veta allt du vet!

Unknown sa...

sjukt läbbig historia, måste säga att det var en riktig relief att höra att den är fake, brukar lyssna mycket på creepypasta men brukar inte bli värst skrämd men blandningen av att klockan är 3:40 och att den utspelar sig på ett ställe jag vart på (vilket gjorde så att jag enkelt kunde tänka mig själv in i situationen) skrämde skiten ur mig, nu kan jag sova zzZ

Ell sa...

Stoffe: Tack för komplimangen och den roligaste kommentaren jag fått hittills! :D

Skräckslagen sa...

Har precis börjat lyssna på creepypodden som en besatt jävel 😂. Och vet många som vill åka till cosmonova pga av denna podd oavsett om den är fejk eller ej. Bara för att liksom. Så du har gjort stor reklam för cosmonova, det kan jag lova. Jag hade själv hoppats att denna skulle vara sann innan besöket 😂 synd att du inte fick fast tjänst när du gjort så bra reklam 😀

Ell sa...

Skräckslagen: Ååhhh, tack för din kommentar! Nog den finaste hittills ^^

Anonym sa...

Varför har du skickat in en berättelse som inte är sann?

Ell sa...

Hahaha, hate to burst your bubble, Anonym, men långt ifrån allt i Creepypodden är sant ;)

Camilla sa...

Ja men fy helvete vad jag höll på att skita i brallan då!
Är ny på creepypodden och detta va fan galet bra, dock en uns besvikelse att det va påhittat så ändå en lättnad att det är det!
Sjukt bra skrivet och även fast jag redan skickat in till Creepypodden, dock en verklig historia som hänt mig, så blir jag ju taggad på att prova att skriva påhittade :D
Hoppas på att få höra mer från dig! ♥

Ell sa...

Camilla: Vad kul att du gillade den! :D Alltid lika roligt att höra att jag lyckats skrämma någon ;) Hoppas din berättelse också kommer med ^^