torsdag 1 september 2016

Sommar 2016: MultiCon

Okej, vet ni vad, jag ligger jättemycket efter med olika inlägg jag skulle skriva, så nu kommer ni fan få EN JÄVLA SERIE inlägg om den här sommaren. Det är officiellt höst (eller i alla fall officiellt september) så nu är det dags att bli seriös igen. Vi börjar med ett inlägg om vad fan som hände på MultiCon egentligen. Det blir en kul tillbakablick!!


Dagen innan deltagarna kom hämtade vi grejer. Bland annat en TARDIS!


Första dagen och iklädd en fantastiskt fin Iron Man-t-shirt! Vet inte hur många som fattade den referensen, meen jag var ju Iron Man i trailer, så passade ju perfekt. ;)


Åh, flytta stolar! Typ det bästa med MultiCon faktiskt. Verkar inte ha tagit några bilder från invigningen men den gick hur bra som helst. Inte så konstigt kanske, vi hade ju ett amazing team som gjorde allting och jag behövde bara typ stå på scen och se snygg ut. Vilket jag ju alltid gör ...


Det var dags för Caesar Flickermans allra sista talkshow! Jag har ju varit Caesars personliga stylist alla år som han varit med så det var ju minst lika emotional för mig som för Caesar själv.


Men talkshowen blev superlyckad och alla deltagare som var på scenen var jätteduktiga! Oavsett om de blev intervjuade in character eller om de var med i Real Housewives of Panem the Reunion. Det är lätt att arra konvent när man har världens bästa deltagare!


Sen var det dags för föreläsning med Jack Werner! Var personligen väldigt nöjd med att det här blev av för jag nämnde att jag ville ha Jack Werner som gäst på det allra första mötet vi hade om MultiCon 2016, så det var kul att det blev av. :D


Bågskyttet! En annan grej jag var mycket stolt över: jag mailade så otroligt många bågskytteklubbar under våren men fick nej eller tystnad till svar. Just som vi var på väg att ge upp idén (som vi tyckte var awesome) fick vi tag på Tyresö Bågskyttar som mer än gärna ställde upp. Sjukt nice. :D 


Älskar deltagare som cosplayer hela konventet! Speciellt när de är såhär snygga.


Kvällen avslutade med att vi byggde en fantastisk hinderbana, vilket som ni säkert vet är mitt och Chriss expertområde. När vi jobbat hårt twittrade vi till Mat & Städ som kom med mat till oss. Mat & Städ är nog det bästa på hela MultiCon.


Morgonmöte. Stämningen var hög ...


... eller blev det iaf när jag sa att jag skulle lägga ut en bild på Twitter!


Jag och Chriss missade tyvärr eventet med vår fina hinderbana eftersom vi var upptagna med den amazing FÖRFATTARPANELEN. Eller okej, Chriss var upptagen, jag satt ju mest vid sidan och såg på. Och ställde lite frågor när publiken inte hade några. :P


Sen hängde jag med de coola författarna när de försökte sälja sina böcker. :D


Min kamera tröttnade på livet nånstans här och alla bilder jag tog såg ut såhär. Det var ju kul precis innan halabaloot skulle börja och jag ville fota allas cosplays! Lyckligtvis kunde Chriss ställa upp som fotograf, så det kom ändå upp massa fina bilder på MultiCons twitter.


Tack gode gud att selfiekameran funkade! Älskade att komma in till halabaloot följd av ett helt gäng BB-units, det var så perfekt.


Såklart var mina vapendragare Poe och Finn där också!!


Fast mitt bästa gäng var förstås alla andra tjejer som cosplayade Rey!! Girl-power osv. Nej, men det var typ det bästa ever att Rey var den karaktär som typ flest personer cosplayade.


Efter att jag tagit den här bilden insåg jag att jag känt Martin i tio år och det här är typ den första bilden jag någonsin fått ta på oss två. Seriöst ...


Chewbacca var också där!!! Cosplayen hade visst gått från "jag ska sticka min egen outfit" till "ehhh, jag köper en onesie från Kina". Ambitionsnivån ...


Plötsligt var det söndagmorgon och dags för avslutning??? Tiden gick så fort. Avslutningen gick också skitbra, vi delade ut jätteroliga priser och visade fantastiska videos. :D


Var för första året nånsin med i kramringen också! Vi tänkte bara vara med en stund men har man väl gått med i den då kan man liksom inte gå ur ...


Vi tog en sista arrfie innan vi lämnade Satelliten för sista gången. Ett riktigt bra arrgäng!! 10/10 would arra again


Sedan körde jag grejer runt i jag vet inte hur många timmar, vilket jag tror gör att jag officiellt jobbade längst med konventet ... Fick iaf avsluta med välförtjänt mat framför TVn.


Fast vi ska inte underskatta kraften av konventloot. Tog med mig de goda teerna till jobbet så nu behöver jag aldrig gå telös!

Ooooch det var MultiCon. Fler bildposter kommer. Men nog känns det passande att posta den här samma dag som nästa års arrgrupp ska träffas för första gången ... men det hörde ni inte från mig.

True story.

Inga kommentarer: