fredag 9 september 2016

Review: Superkrafter - på gott och ont

Superkrafter - på gott och ont Superkrafter - på gott och ont by Karl Modig
My rating: 2 of 5 stars

Jag ville verkligen gilla den här, men jag blev besviken. Jag gillar premisen och världsbygget, speciellt med de redan etablerade superhjältarna och forumet som Oscar hänger på för att prata om dem. Men den biten utforskades typ inte alls. :(

Jag var mest uttråkad av boken. Språket var ganska ytligt och gick liksom inte ner på djupet i karaktärna och det gjorde det svårt för mig att känna med dem. Dessutom är det en origins story och nuförtiden är det så gjort. I typ 200 sidor hände ingenting, följt av 50 sidor action, som slutar extremt abrupt utan förklaring och sen de sista 10 sidorna blir den full on comic book och det är då allt spännande händer.

Den levde inte upp till mina förväntningar och det gör mig ledsen för jag gillade verkligen tanken på den. :(

View all my reviews

True story.

Inga kommentarer: