torsdag 11 augusti 2016

Review: Harry Potter och halvblodsprinsen

Harry Potter och halvblodsprinsen Harry Potter och halvblodsprinsen by J.K. Rowling
My rating: 5 of 5 stars

Att läsa den här väcker en del minnen. Speciellt delen när Humlesnurr dör. Jag minns hur vi studerade varenda del av den scenen i detalj för att försöka räkna ut vad som egentligen hänt. Han var väl inte död? Han skulle väl komma tillbaka? Och klart som jävla korvspad att Albus Wulfric Brian Percifval fucking Dumbledore aldrig skulle be för sitt liv på det sättet?

Fast första gången jag läste den råkade jag spoila mig själv genom att bläddra i boken innan jag läste. Fantastiskt.

Åh, och nu när jag kan historien och har kunnat den en rätt lång tid märker jag massa små referenser till Aberforth. Jag älskar det för ingen som läste boken at the time kunde ha förstått vem han skulle ha visat sig vara, men det visar ju verkligen att Rowling visste vem han var hela tiden och jag kan inte fatta att hon höll det hemligt så länge. Det och många andra saker.


True story.

Inga kommentarer: