tisdag 12 juli 2016

Review: Harry Potter och fången från Azkaban

Harry Potter och fången från Azkaban Harry Potter och fången från Azkaban by J.K. Rowling
My rating: 5 of 5 stars

Det här har alltid varit min favoritbok och jag tror inte att det kommer att ändras, ever. Jag älskar allt med den, hur den casually introducerar sånt som kommer vara viktigt de sista femtio sidorna (typ animagusar) och hur fantastiskt allting hänger ihop i slutet och bara ... allting med den.

Snape är sinnessjuk i den här dock. Alltså han är extremt jävla creepy och abusive och det är hemskt. Det enda jag gillade med Snape i den här är den här nya insikten: Snape är typ 33 år i den här och McGonnagall är i 70-årsåldern tror jag ... och ändå är det Snape som kommer med dryga kommentarer om hur Gryffindor inte vunnit Quidditch-pokalen på flera år och det provocerar skiten ur McGonnagall och när man tänker på den riktiga åldersskillnaden mellan dem istället för hur det var i filmen, då är fan hysteriskt kul. 30-nånting Snape som retar 70-nånting McGonnagall och hon som faktiskt faller för det. Ja. Om bara Snape inte var ett sånt svin i allmänhet.


True story.

Inga kommentarer: