måndag 11 juli 2016

Post-konvent, post-allt

Har varit i litegranna radioskugga sedan MultiCon tog slut. Har gjort för mycket tror jag. Jag var ledig tre dagar efter konventet och de två första var fulla av social interaktion tills jag tvingade mig själv att inte träffa någon på onsdagen. Ändå saknade jag typ sällskap den dagen? Har aldrig hänt förut.

Men det har varit nice! Allting verkligen. MultiCon gick så över förväntningarna bra att jag tror att vi alla är lite i chock fortfarande. Jag hade hur kul som helst och jag hoppas att deltagarna också hade det. Det hade ni va??? Om inte kan ni ljuga och säga det så blir jag glad.

Jag ska posta lite fler bilder från konventet och från förra månaden, men det kanske dröjer. Hjärnan har fortfarande semester.

I tisdags träffade jag Wombat som varit försvunnen från mitt liv i typ tio år. Det var nog det sjukaste som hänt på länge men också så himla nice? Han är fortfarande helt sjukt rolig.

I fredags var jag också ledig och den dagen låg jag iofs mest på soffan och såg på The Office med Martin, fast sen drog vi hem till Li på kvällen för The Ultimate Mario Kart Tournament. Vi delade upp oss i lag två och två och sedan körde vi 32 race. Det tog hela kvällen men det var skitnice. Älskar mitt nördliv.

Nu är jag tillbaka på jobbet och har ingenting planerat för resten av sommaren vilket känns lite sorgligt. Alla mina vänner (typ) lämnar stan under nästa vecka så känner mig ensammast i hela världen, fast det är väl inte sant. Plus att jag kanske trivs så, idag har jag knappt orkat prata med mina kollegor trots att de är trevliga och trots att de pratat om nördiga grejer som pokémon go och Harry Potter. Då är man ganska slut i de sociala batterierna.

Men så får det väl vara då.

True story.

Inga kommentarer: