tisdag 10 november 2015

Review: Are You There God? It's Me, Margaret.

Are You There God? It's Me, Margaret. Are You There God? It's Me, Margaret. by Judy Blume
My rating: 3 of 5 stars

Okej, så jag kanske inte direkt är rätt åldersgrupp för den här boken, men jag har aldrig läst den innan och den är lite av en klassiker (om inte annat refereras den ÖVERALLT), så när jag såg den på biblioteket förra veckan kunde jag inte låta bli att låna den.

Jag vet inte om jag hade uppskattat den om jag läst den när jag var i rätt ålder. Jag tror inte jag hade panik över att få bröst eller mens, och när jag var runt 11, 12 var jag så like en pojke att jag aldrig kunde relatera till böcker av den här typen. Men jag gillade att läsa dem, för att ta reda hur tjejer "skulle" vara.

Jag tvivlar på att jag hade uppskattat de religiösa bitarna som barn, men jag gillade det nu. Kanske inte Margarets slutsats, att man måste uppfostra sina barn till en viss religion eftersom det är för svårt att välja en själv, men idén om att hon behöver någon sorts gud som bryr sig om henne, men inte på ett organiserat sätt. Hon ville ha en personlig gud.

Omslaget är rätt hysteriskt kul dock. Ska det se ut som Facebookchatten eller ett SMS eller nåt? Jag vet inte, boken känns inte fullkomligt daterad trots att den har 45 år på nacken, men det där omslaget är lite väl om ni frågar mig ...

View all my reviews

True story.

Inga kommentarer: