torsdag 24 september 2015

Organisation är prokrastrineringens moder

Okynnesredigerar lite på ett projekt såhär medan jag väntar på testläsarresultat och NaNo fortfarande är superlångt bort. Halva nöjet med redigerande är förstås att strukturera sitt skrivande på olika sätt (...eller är det bara jag?), och även om jag redan HAR strukturerat den här storyn tidigare i Powerpoint bestämde jag mig för att gå över till Excel ... bara för att jag fucking kan.



So far, so good ärligt talat. Jämfört med hur jag hade om samma karaktär när jag gjorde samma character sheet i Powerpoint:


Nu ska vi se om det här supersnygga Excel-dokumentet kan motivera mig till att börja planera inför NaNo. Det kanske är lite väl tidigt för det, men nu kliar det i fingrarna så vad ska jag göra?

True story.

Inga kommentarer: