onsdag 17 juni 2015

Mod

Idag trillade ett presentkort värt 2000 kronor ner i brevlådan. NICE. Varför fick jag ett sånt? Därför att jag vann en novelltävling! ÄNNU MER NICE.

Tävlingen var Åkersberga Centrums novelltävling, och nu har de avslöjat vinnarna på sin hemsida och lagt ut en fin bild på mig. Det står också att det kommer finnas en intervju med mig i nästa nummer av deras tidning Citylife där jag pratar om vad som inspirerar mig ... måste säga att detta var en nyhet för mig??? Inte för att jag klagar, förstås! Får se vad för spännande grejer jag har att säga om inspiration.

Och här är motiveringen till varför min novell vann:
En finstämd novell som fångar stämningen mellan människor som möts och kanske kommer att få en avgörande betydelse. Lågmält och med en trovärdig dialog beskriver den känslor kring svåra beslut och inger samtidigt hopp och ny förväntan. 
Fett fint! Speciellt att dialogerna var trovärdiga, eftersom jag faktiskt är mest stolt över mina dialoger när jag skriver. Nu tycker jag ni ska gå in häääär och läsa min fina novell Mod. tw: suicide antar jag.

Sjukt nice är det i alla fall. Känns som att jag skickar in miljoner noveller som aldrig vinner någonting (fast det är väl en överdrift), så känns himla kul att få vinna någonting nu också. Fast så var jag väldigt nöjd med novellen också. ^^

True story.

4 kommentarer:

Chriss sa...

Iiiiiihhhhhhhh, så himla roligt, grrttis igen! :D :D :D

Chriss sa...

Haha, *grattis, obv ...

Hannnaaa sa...

Ååååh grattis!! Var hittar du alla tävlingar egentligen, du är ju helt otrolig!

Ell sa...

Taaack!

Hittar mycket här: http://skrivarlyan.ullerud.nu/novelltavlingar-och-skrivartavlingar/

Och så brukar det tipsas massor på http://skrivlust.ifokus.se/

Annars har tidningen Skriva en novelltävling i varje nummer också, så varannan månad kan man hitta något bra där.

Brukar bokmärka och skriva ner deadline på alla som verkar intressanta så kan man välja och vraka när man känner sig inspirerad. ^^